Zuriñe
Irazoki nire Toki-Alaiko tutoreari egindako elkarrizketatxoan
esandakoa jasoko dut laburpen modura. Elkarrizketa, hamar bat
minutukoa izan zen, nik hemen egingo dudana, laburpentxo bat izango
da.
1.- Zer suposatu dezake
zuretzat praktiketako ikasle bat gelan izateak?
“Niretzat,
baita nire ikasleentzat ere, oso esperientzia baliagarria izan da”.
Beste ikasle batzuk ere izan omen ditu bere ibilbide profesionalean
zehar, baina, ez omen du sekula ezagutu praktiketako ikaslerik, ni
bezala inplikatzen zenik. “Oso
inplikazio maila altua eduki duzu, adibidez, ikasleen jarrera batzuk
aldatzeko unean, asko borrokatu duzu jarrera batzuk aldatzeko”.
Ikasleren batek arazoak izan dituenean beste ikasle batekin, edota
irakasle-taldeko beste irakasleren batekin, arazo hauek zeintzuk
diren eta nola ebaz daitezkeen arduratzeaz, askotan saiatu naizela
dio. Nire aldetik esan dezakedana zera da, guztietan ez nuela era
zuzenenean jokatuko, esperientzia faltagatik, eta askotan, bihotzak
esandakoari jarraitu diodala.
2.- Nola ikusi nauzu
egonaldian zehar? Formakuntzaren aldetik, jarreraren aldetik,
irakasle eta irakasleekin harremanetan, arazoen aurrean...
“Ba,
nik oso ondo ikusi zaitut, eta irakasle oso baliotsua zarela
iruditzen zait”.
Aurreko puntuan azaldutakoaren harira, esfortzu handiak egin omen
ditut arazoak saihestu eta ebazteko unean. Astero, tutoretzako
orduan, astean zehar suertatutako arazoei erreparatzen zitzaien eta
arreta handiz entzun ondoren, GUZTION ARTEAN hauek ebazten saiatzen
ginen. “Oso
jarrera ona eta positiboa izan duzu,
egunero klasera garaiz etorri zara”.
Pertsona bezala, puntualitatea oso garrantzitsua dela iruditzen zaio
nire tutoreari, eta haurrei hauxe bera transmititzen zien. Ageriko
currikulumean agertzen ez bada ere, hementxe azaltzen da ezkutuko
currikuluma. Azken finean horixe delako ezkutuko currikuluma,
ezinbestean, pertsona baten berezko balioak ikasleei inkontzienteki
transmititzen zaizkiela. Adibide klasikoetako bat, puntualitatearena
da.
3.- Zeintzuk iruditzen zaizu
direla nire indarguneak? Eta ahuleziak? Zer egin daiteke ahuleziak
hobetzeko?
“Ahuleziak
betetzeko, eta ni ere irakasle bezala horretantxe ari naiz, lanaren
bidez landuko dituzu”. “Zure ahulezia eta indargune horiek
esatera ere ez naiz ausartzen”. “Nire
adina oso indargune handia dela esaten du hala ere. Pertsona bezala
ere oso irekia naizela iruditzen zaio, eta honek, ikasleekin askotan
funtzionatzen duela aipatzen du. “Zure
buruarekiko oso pertsona exigentea zara”.
“Lan hau oso
pertsonala da, badaude ikasi beharreko gauza batzuk, baina beste asko
“por intuición” egiten dira”.
Ez dago manual bat non irakasle baten jarrera guzti-guztiak biltzen
diren, beraz, askotan norberaren bihotzari kasu egiten jakin behar
izaten omen da. “Zu
ez zara laguna, irakaslea zara eta hori beti oso argi eduki behar
duzu”.
Pertsona bezala sentsiblea naizela dio, sentsibilitate handia
daukadala aipatzen du. Hau oso positiboa da, baina, beste alde
batetik askotan, zure kontra joan daitekeen zerbait dela iruditzen
zaio. Ikasleak oso argiak dira eta badakite nora jo min emateko,
beraz, emozioak razionalki kontrolatzen ikasi behar dudala aipatzen
dit eta bereziki, emozio txar hauek, esate baterako, negar egiteko
une batean ikasleen aurrean ez egiteko aholkua eman dit. Ahulgune
nagusi bezala, hauxe aipatzen du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario