Aniztasuna lantzeko aukera ezberdinak daudela ziurta
daiteke. Konkretuki, artikulu honetan, musikaren bidez ikasleen aniztasuna eta
behar bereziak dituzten ikasleei arreta eskaintzea lortu nahi da.
Nola lor daitekeen hau? Musika estilo ezberdinak erabiliz esate
baterako.
Nire praktika egonaldia,
Practicum I deritzana hain zuzen, Irungo Toki Alai ikastetxean burutu
dut. Hirugarren mailako zein laugarren mailako ikasleekin
egoteko aukera eduki dut, behar bereziak dituzten bi haur ezagutu
ditut, bakoitza ikasturte batean. Eskolatze prozesuaren une
ezberdinetan, beraien beharrak aldatu egiten direla ikusteko aukera
izan dut. Majisteritza eskolan irakatsi diguten moduan, edonork, edo
hobeki esanda, EDONORK dauka musikaren bidez gozatzeko aukera.
Haur hauetako bat autista zen. Klasekideekin ez zuen inolako
harremanik, irakasleekin ere, hauek saiatzen baziren ere, ez zuten
lortzen ikasleak hitz gehiegirik egiteak. Musikako klase batean, nire
behaketa lana egiten ari nintzela, irakasleak musika estilo
ezberdinekin jolasten zuen. Batzuetan pop musika jartzen zien,
besteetan berriz musika elektronikoa, musika klasikoa... Musika
estilo guztiekin jolasten zuen aniztasun hori uztartzeko. Bigarren
astean, haurrarekin harrituta nengoen. Bi astetan ez zidan hitzik ere
esan, eta larritu egiten ninduen. Musikako klasean geundela arreta
osoz begiratzen egoten nintzaion. Irakasleak Bach musikariaren
Tocatta y Fuga en Re menor jarri zien. Ikasle guztiak hasi ziren
protestaka, -”hau elizakoa da”-. -”¡Qué aburrido,
organo...!”- . Klasean horrelakoak entzuten hasi nintzen, eta
bat-batean, sekula pentsatuko ez nuena ikusi nuen. Autismoa zeukan
ikasle hura, irribarretsu ikusi nuen. Bi astetan, lehenengo aldiz
irribarrez ikusi nuen.
Nire barrenean, bizitzan
gutxitan sentitutako sentsazio bat sentitu nuen. Harrituta gelditu
nintzen, baina aldi berean oso pozik, ilusio handia egin zidan
ikaslea irribarretsu ikusteak. Hain blokeatuta gelditu nintzen non,
berarengana jo nuen korrika bizian. -”Zer gertatzen da Martin”?
-Galdetu nion irribarrea ezpainetan nuela. -”Organoa, nik organoa
jotzen dakit!”-. Haietxek izan ziren entzun nizkion lehenengo
hitzak. Ezin nuen sinetsi ere egin, kasualitatez, biok afizio berdina
elkarbanatzen genuen. Haurrak ez zuen inorekin hitzik ere egiten,
baina niri, organoa jotzen dakit esan zidan.
Irakasleari baimena eskatu
ondoren, haurra nirekin korridorera atera nuen eta berarekin hitz
egiten ahalegindu nintzen. Nire esperientzia kontatu nion, organista
izan nintzela 8 urtez Hondarribiko eliza nagusian, Hondarribiko
parrokiako abesbatza askotan lagundu nuela organoarekin, niri ere
organoaren soinua ere asko gustatzen zitzaidala... Eta haurra,
nirekin hitz egiten hasi zen! Ez zuen beste irakaslerik aukeratu, ez
zuen bere adineko inor aukeratu, baizik eta ni aukeratu ninduen.
Hogeita bat urteko praktikako mutil gazte hura. Kasualitate hutsez,
haurrarekin hitz egiteko era aurkitu nuen. Organoaren inguruan
bakarrik hitz egiten genuen hasieran, baina inork lortu ez zuena,
nik lortu nuen kasualitatez haurra obserbatzearekin bakarrik.
Horregatik nago hain ados
irakurritako artikuluarekin. Musikak gizakiarengan eragin
fisiologikoa dauka eta ez edozein modukoa gainera. Musikari esker
komunikazio eman daiteke, asozioazioa baita fantasien mobilizazioa
ere. Musikari esker Martinekin hitz egitea lortu nuen, eta hitz
egitea komunikazioaren adibide tipiko bat da. Berdin zitzaidan
musikaz bakarrik hitz egin ahal izatea, berdin berdin zitzaidan...
Ziur nago praktikak ikasturte osokoak izan balira, gauza gehiagotaz
hitz egin ahal izango nuela... Zoriontsua naiz inkontzienteki
hainbeste lortu nuelako.
Beste alde batetik, musikak
Fantasien mobilizazioa eragiten du. Laugarren mailakoei “El
Carnaval de los animales” entzumena egin nien froga moduan,
majisteritza eskolan prestaturiko ariketa hain zuzen. Animali
ezberdinei zegozkien “soinuak” jarri ondoren, hauek, zein
animaliri zegozkien asmatu behar zuten. Camille Säint-Saens
musikariak konposaturiko obra honen helburuetako bat horixe baita,
entzumena lantzea. Nik laguntzatxo bat ematen nien ikasleei, zail
samarra zela iruditzen zitzaidalako laugarren mailako ikasleentzat.
Abstrakzio maila altu samarra eskatzen zuen. Abstrakzioa bai, mundu
erreala uztea eskatzen duelako ariketak. Mundu erreala uztearekin
batera, fantasien mundura hegan eramaten gaitu musikak. Musikaren
bidez gure imaginazioa martxan jar dezakegu eta musika horrek gure
bihotzari zer eragiten dion garunak esaten digu. Hau edozein
musikarekin gertatzen da. Edozein musikak bihotzera zerbait
transmititzen dizulako. Pena, alaitasuna, beldurra, kezka... Azken
finean sentimenduak dira bai, emozioak, fantasiak, musikari esker lor
ditzakegunak. Kondizio bakarra behar da hau gertatu ahal izateko,
sentsibilitate apur bat edukitzea. Ausartak izan behar dugu, musikaz
gozatu behar dugu, gozamen handi bat delako eguneroko bizitzako
estres, samin eta arazo guztiak alde batera uztea musikari esker.
Animatzen al zara?
No hay comentarios:
Publicar un comentario